Bartosz Kokosiński ,,Kontury’’ / wystawa

13.09 Pt 18:00

Miejsce:

Biuro Wystaw Artystycznych

ul. Siennieńska 54
27-400 Ostrowiec Św.

BWA Ostrowiec zaprasza na otwarcie wystawy.
Bartosz Kokosiński ,,Kontury’’
Kurator: Adam Radoliński

Wernisaż: 13 września, 18.00
Wstęp bezpłatny

•••

” Kontury” Wystawa Bartosza Kokosińskiego
OBRYS
Wystawa „Kontury” Bartosza Kokosińskiego stanowi wnikliwą analizę współczesnego
życia, ukazującą napięcia między minimalizmem a nadmiarem, ciszą a hałasem,
samotnością a przesyceniem.
Ta złożona i wielowymiarowa ekspozycja łączy dwie estetyki, które różnią się od siebie w
sposób oczywisty, kształtując różnorodne doznania. Prostota i uporządkowanie
zestawione są ze złożonością i chaosem. Autor, poprzez swoje dzieła, pokazuje, że w
erze informacyjnego chaosu powrót do refleksji może być kluczem do odzyskania
kontroli nad życiem.
Bartosz Kokosiński to artysta, który w umiejętny sposób łączy minimalizm i nadmiar,
tworząc prace głęboko zakorzenione w kontekście współczesnych problemów
społecznych i ekologicznych. Poprzez swoją twórczość, demonstruje, jak różnorodne i
wielowymiarowe może być podejście do sztuki współczesnej.
Kokosiński udowadnia, że oba estetyczne bieguny mogą prowadzić do głębokich i
bogatych doświadczeń artystycznych. Minimalizm w jego pracach nie jest jedynie
redukcją, ale odkrywaniem istoty przekazu. Podobnie jak nasycenie i przytłoczenie nie
są chaotycznym nadmiarem, lecz przemyślaną eksploracją. Artysta prowokuje do
zastanowienia się nad tym, jak przebodźcowanie wpływa na naszą percepcję
rzeczywistości i nasze relacje z innymi. Każda z prac jest zaproszeniem do głębszej
refleksji nad naszym miejscem w złożonym, współczesnym świecie.
Pierwsza Sala: OGNISKOWANIE
Pierwsza sala wystawy to przestrzeń oczyszczenia, umożliwiająca zostawienie za sobą
nadmiaru codzienności. W pracach tych Kokosiński tworzy trójwymiarowe kompozycje z
subtelnymi tonami i przejściami światła i cienia, co nadaje im unikalnego charakteru,
eksploruje esencję detalu i monochromatyczności. Skupiając się na podstawowych
elementach wizualnych, takich jak linia, kształt i tekstura, buduje estetykę czystości i
prostoty. Ceniąc oszczędność środków wyrazu, tworzy spokojną, kontemplacyjną
atmosferę, buduje emocjonalnie czystą przestrzeń do interpretacji. Kompozycje zyskują
siłę poprzez swoją skromność, a lekkie struktury stają się przeciwwagą dla nadmiaru
bodźców wizualnych.
Kokosiński, poprzez proste i naturalne materiały, tworzy dzieła, które zapraszają do
refleksji nad istotą rzeczywistości. Sprowadzone do minimum puste przestrzenie między
zakrzywionymi elementami symbolizują izolację i brak głębokich relacji, oferując
moment wytchnienia i introspekcji. Kokosiński łącząc prostotę z innowacyjnym
podejściem do materiału ukazuje płynne transmisje struktury, skłaniając widza do
refleksji nad istotą doświadczania sztuki.
Druga Sala: HIPERTROFIA
Druga sala wystawy wprowadza widza w świat wizualnego nadmiaru, kontrastujący
niemal boleśnie z minimalistycznym podejściem pierwszej sali. Złożoność
odzwierciedlająca przebodźcowanie, z którym codziennie się zmagamy. Prace te stają
się metaforą naszego wewnętrznego stanu, przytłoczenia bodźcami. Złożoność
kompozycji ma na celu wciągnięcie widza w zmysłowy świat, pełen energii, ruchu,
ekspresji i zmysłowej intensywności. Artysta używa bogactwa detali i gęstość form w
sposób maksymalny, zmusza widza do zastanowienia się nad konsekwencjami życia w
świecie nadmiaru. Odnajdujemy tu elementy dynamicznej estetyki, różnorodne tekstury,
tworzące poczucie intensywności i złożoności.
Artysta zdaje się celebrować temat wszechobecnych mediów i reklam, które zalewają
nas swoimi przekazami, pozbawiając przestrzeni na własne myśli. W tym kontekście
jego prace stają się krytyką współczesnego społeczeństwa, które traci zdolność do
zatrzymania się i refleksji nad tym, co jest naprawdę ważne. Jego podejście ma na celu
wywołanie silnych zmysłowych doznań u widza, angażując go na wielu poziomach.
WYPEŁNIENIE
Twórca, poprzez swoją zróżnicowaną twórczość, ukazuje, jak różnorodne mogą być
doznania estetyczne w sztuce współczesnej. Jego prace są dowodem na to, że artysta
może skutecznie łączyć różne style i podejścia, tworząc dzieła, które są zarówno głęboko
kontemplacyjne, jak i zmysłowo intensywne. Wystawa prezentując analizę dwóch
skrajnych postaw – minimalizmu i nasycenia, zaprasza do poszukiwania równowagi w
świecie pełnym sprzeczności. Kokosiński pokazuje, że granice między minimalizmem a
nasyceniem są płynne, a ich połączenie może prowadzić do niezwykle bogatych i
złożonych dzieł. Jego twórczość jest wyrazistym komentarzem na temat natury
konsumpcjonizmu, nadmiaru informacji i materializmu, zachęcającym do głębszej
refleksji nad stanem naszego świata. Prace te ukazują, jak różnorodne i pełne
możliwości mogą być artystyczne eksploracje w XXI wieku.
Adam Radoliński

poprzednie następne
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki czytaj więcej